During this week, our activity department has introduced the boys to the Hygiene Week. Students took part in various activities to instil the virtue that “cleanliness is next to godliness.” Guided by the activity supervisor, some students were engaged in the following activities:

  1. Perfuming the prayer ground, school premises, teachers, students etc.; and
  2. Distributing trach cans and paper boxes.

Special thanks is due to Sultan Al-Arini and Al-Zubair Al-Jamaan. The two students played in active role by perfuming the school. We pray that Allah rewards all the students who participated and helped raise awareness of the hygiene campaign. We also urge parents to continue and reiterate this message at home.

أثناء هذا الأسبوع، يشرف قسم النشاط بمدارس الرواد العالمية (قسم البنين) على أسبوع النظافة بتقديم أنشطة وفعاليات متنوعة تهدف إلى توعية أبنائنا الطلاب على أهمية هذه الصفة الكريمة، فالنظافة من الإيمان. ومن بين الفعاليات التي استمتع بها الطلاب:

  1. تعطير المصلى وتعطير المدرسة، وتعطير الطلاب والمعلمين وغيرهم.
  2. توزيع عدد من حاويات حفظ النظافة، وتوزيع صناديق لحفظ بقايا الطعام.

ونتقدم بخالص الشكر للطالبين سلطان العريني والزبير الجمعان لمشاركتهما الفعالة في هذا الأسبوع وحرصهما على تعطير المصلى والزملاء والمعلمين. ونتمنى أن تستمر هذه الرسالة التربوية بحرص أولياء الأمور على توعية أبناهم لقيمة النظافة في حياتنا. ونسأل الله أن يكتب الأجر لجميع من شارك معنا من الطلاب.